Klagomålsrutiner



Vi ser synpunkter och klagomål som en hjälp att förbättra och utveckla verksamheten. Vårt mål är att ta hand om synpunkter och klagomål så snabbt som möjligt och att rätta till fel som kan ha uppstått.
Möjlighet att komma med synpunkter finns varje dag i mötet med barnens pedagoger, under utvecklingssamtal och vid föräldramöten då även en del utvärdering av verksamheten sker.
Rutin för klagomål på verksamheterna inom Lammets Förskola
Enligt Skollagen 4 kap 8§ ska vi ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.
I syfte att utveckla och förbättra verksamheterna är det angeläget att klagomål kommuniceras med den det berör. Lämpligen sker detta genom ett samtal mellan berörda i nära anslutning till den händelse som lett till att klagomål framförs. Klagomål från barn, vårdnadshavare eller annan intressent lämnas till berörd personal.
Gäller klagomålet en hel förskola vänder man sig till rektor. Klagomål gällande rektors tjänsteutövning lämnas till Kyrkoherden i Romelanda kyrkliga samfällighet.

Lammets Förskola                 Lammets Förskola                 Lammets Förskola
Timotej och Klöver               Prästkragen                             Blåklockan
Ullstorpsvägen 4                    Oxelvägen 101                       Kareby Kyrkväg 115
442 44 Kungälv                      442 77 Romelanda               442 93 Kareby

Rektor
Annelie Håkansson              0739 85 92 98, 0303 24 34 18

Kyrkoherde
Joel Kalin      0739 85 91 31

Avdelning Timotej                0739 83 25 54, 0303 24 34 14
romelanda.timotej@svenskakyrkan.se

Avdelning Klöver                  0769 41 64 90, 0303 24 34 13
romelanda.klover@svenskakyrkan.se

Avdelning Prästkragen       0722 19 15 73, 0303 24 34 28
romelanda.prastkragen@svenskakyrkan.se

Avdelning Blåklockan         0769 41 56 51, 0303 24 34 12
romelanda.blaklockan@svenskakyrkan.se